Okula Dönüş || Back To School || Kendin Yap : Ajanda ve Not Defteri || DIY Planner and Notebook

Haydi yaz, yaz,yaz bir kenara yaz !



Konu not tutmaya gelince klasikten yanayımdır, hatta biraz fazla seviyorum defterleri.. Çantamda not defteri bulunur genellikle.. Telefonlarımız da çoğu zaman kurtarıcı oluyor ama o kalemi tutmak, kalemin kağıtla buluşması bir başka oluyor. O düşünceler daha bir güzel oluyor kalemden kağıda dökülürken.. Okullar tatildeyken bu vakti değerlendirerek okula süper bir şekilde dönebilirsiniz hem de yapmayı planladığınız şeyleri yapmak , ders çalışmak ve spor yapmak gibi şeyler için güzel bir motivasyon olur.


Ajanda ve not defteri için ihtiyacınız olan şeyler :
  •  Karton
  • Kağıt
  • İğne ve iplik
  • Makas
  • Kuruboya


1 ) AJANDA





A4 boyutunda bir tabaka karton kullandım. Ben turuncu rengini kullandım. Enerjik bir ajanda olmasını istedim. Öncelikle ajandanızı nasıl planyacağınıza karar verin ben aylık olarak planlamaya karar verdim .Bunu kullanacağınız sayfa sayısını belirlemek için yapıyoruz. Yıllık hedefler, notlar, doğum günleri gibi sayfa fikirleri için birkaç sayfa fazladan koyabilirsiniz hatta. Kağıtları ve kartonu ortadan ikiye katlayarak bir kat izi oluşturuyoruz. Daha sonra dikerek birleştireceğimiz için deleceğimiz yerleri işaretliyoruz. Aynı boyutta bir karton kullanırsanız. Katladığınız kısım 21 cm gelecek alttan ve üstten 4,5cm boşluk bırakarak her nokta arasında 4 cm boşluk olmak üzere 4 nokta açıyoruz. İsterseniz bıraktığınız boşluğu azaltıp delik sayısını arttırarak daha sağlam bir dikiş elde edebilirsiniz. İpi hazırlarken,  iğnenin deliğinden geçirdikten sonra tek kat olarak kullanacağız, küçük bir kısım geçmiş olarak duruyor ve ipin sonuna düğüm atmıyoruz. Ortadan başlayarak defterin içinden dışına doğru ilk delikte geçiriyoruz iğnemizi ipin sonu kağıt üzerinde kalıyor bir miktar ve onu elimizle tutuyoruz. İlk yukarı sonra aşağı giderek dikiyorum. En son ilk girdiğimiz yerden çıkarak iğneyle bir düğüm atıyoruz sonrasında iğneyi çıkarıp  en başta tuttuğumuz fazlalık iple düğüm atıyoruz. Bu kısım bittikten sonra sayfaları bir tarafa, kapak kısımlarını diğer tarafa olacak şekilde bastırıyoruz. İşte ajandamız tamam, sıra geldi en zevkli kısma süsleme.. Kapak resmi için ben sinek kuşunu seçtim. Bir de 2017 yazdım. İlerleyen zamanlarda ajandamın içini nasıl süslediğimi de paylaşırım:) 


 







2)  NOT DEFTERİ 




 Bu sefer hem klasik olacağız hem de klasiklerin dışına çıkacağız, çünkü bu not defteri deniz kabuğu şeklinde.. Ajandamızı hazırladığımız şekilde not defterimizi de hazırlıyoruz. Bu sefer A4 kağıdının yarısını kullanıyoruz. Noktalarımızı da ona göre oranlıyoruz. Kapağımıza deniz kabuğu şablonu çiziyoruz. Bu şablonu kullanarak sayfaları da aynı şekilde kesiyoruz ve not defterimiz hazır :)












Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Okula Dönüş Kendin Yap Projeleri - Back To School DIY

Harry Potter ilhamlı Kendin Yap Asa Kalem ve Snitch || Harry Potter inspired DIYs

Kendin Yap Kitap Ayracı Tumblr,Eğlenceli,Renkli || DIY Tumblr,Unique and Funny Bookmark