Kendin Yap Kitap Ayracı Tumblr,Eğlenceli,Renkli || DIY Tumblr,Unique and Funny Bookmark


Kendin Yap : Kitap Ayracı || DIY Bookmark


Uzuuun bir aradan sonra merhaba :) Bu aramı telafi etmek içi daha sık paylaşım yapmaya çalışacağım. Daha önce söylemişimdir yapmak istediğim bir sürü proje var, yaz gelsin, şu sınavlarım hayırlısıyla bitsin diye... Bittiler de, beni de bitirdiler. Ancak bir şeyler yapma isteği duyabiliyorum. Nereden başlacağım ve malzemeleri nasıl ayarlayacağım konusu da kafamı meşgul ediyordu. Kendimi geliştirmeye çalışacağım bu yaz.. Kendime not olsun bu konuyla ilgili bir paylaşım yapayım sonra, içimi dökeyim sizlere :) Neyse efendim uzun lafın kısası yeni proje var. Kitaplarımla hasret giderirken kitap ayraçları bir başlangıç olabilir dedim. Topladım malzemeleri ödevlerden kalmış kartonlar, eski defterlerin kapakları,.. vb. ne karton bulduysam topladım hatta kıyafet etiketlerini bile ayraca dönüştürdüm. İnternette çeşitli bir sürü fikir bulabilirsiniz süsleme hakkında :) Gelelim anlatmaya...(kolaylık olsun diye gruplandırarak anlatıyorum :))











Malzemeler:
  • Karton,
  • suluboya ve fırça
  • pipet(2.ayraç için)
  • yapıştırıcı(kurabiye canavarı konseptli için)
  • iğne,iplik(siyah renkli takım yıldızı konseptli ayraç için)

1-Karpuz Desenli Kitap Ayracı
   Kartonumuzun bir kısmını kırmızı boyuyoruz.Kenarlarını su ile yaydım. Karpuz kabuğunu oluşturmak için yeşil rengimizi kullanıyoruz. Aynı şekilde kırmızıya yakın tarafını suyla yayıyoruz hem çok hoş bir desen hem de kabukla meyve arasındaki o beyaz kısmı elde etmiş oluyoruz.
2-Ayraç
  Boyayı bolca sulandırarak kullanıyoruz. Burada pipet kullanmanızı tavsiye ederim.Pipetin olmadığını son anda fark ettiğim için nefese kuvvet ancak biraz zor oluyor.İstediğiniz yere yönelmiyor damlalar hatta direkt yönelmiyor. Videoyu sürekli hızlandırmak zorunda kaldım hem kısaltmak için hem de şarkılardan dolayı.O yüzden orada ne kadar çırpındığım belli olmuyor :D
3-Kurabiye Canavarı
 Kartonumuzu maviye boyuyoruz.Ayrı bir kartondan ısırılmış kurabiye şeklini çizip kesiyoruzz. Onu renklendirkten sonra kurabiyesini ve gözlerini yapıştırıyoruz. Siyahla da ağzını boyuyoruz... NAM NAM NAM!!
4-Takım yıldızı
O şekil her ne kadar anlaşılmasa da takım yıldızı:D Öncelikle yapmak istediğiniz takım yıldızının kabataslak olarak karton üzerinde çizin noktaları belirledikten sonra altına bir yastık koyarak iğne yardımıyla işaretli yerleri delin. Delme işleminden sonra siyaha boyuyoruz. Sert uçlu bir fırçayla yıldızlı dokuyu oluşturmak için beyaz boya püskürtüyoruz. Daha sonra ipimizi iğnemize takıp noktaları birleştiriyoruz. O kısım biraz karışık olabiliyor. Aynı noktadan birkaç kere geçmenizi gerekebiliyor.Son olarak arkadaki iplerin kapatmak için üzerlerine bir karton parçası yapıştırın.
5-Galaksi
Galaksi deseni için ben koyumavi,açık mavi ve mor rengini kullandım.İlk olarak koyu maviyle zemini oluşturdum.Ardında açık maviyle üstünde geçtim düz boyamıyoruz dikkat edin. Boyalar birbirni itiyor zaten. Ardında bazı kısımlara mor uyguladım. Beyazlıklarda elde etmek için mendille hafifçe dokunarak fazla suyu ve boyayı aldım. Sert uçlu bir fırçayla yıldızları oluşturmak için beyaz boya püskürttüm.




Malzemeler:
  • Ahşap çubuk
  • Süs,sticker
  • ip


1-Ahşap çubuklar
 Süsünüzü ve stickerınızı seçtikten sonra yapılacak tek eş işlem var :) Yapıştırmak. Uç kısmına yapıştırabilirsiniz böylece yerini bulmanız kolaylaşır hem de sevimli bir görüntü ortaya çıkar.
2-İp
Yine tek bir işlemimiz var. Süsümüzü ipimize yapıştırıyoruz.Yapıştırdımız kısmı kapatmak için küçük bir karton kullabilirsiniz.


Malzemeler:
  • Karton
  • Yapıştırıcı
  • Keçeli Kalem
  • İp

1-Ananas-Dondurma-Kaplan

Bu ayraçlarımızın yapımıyla ilgili aşağıya bir  kolaj koyuyorum.Onun üzerinden anlatacağım.İlk olarak tersle şekline 6cmx6cm 3 adet kare çiziyoruz.Ters L şeklini oluşturacak şekilde ortadaki kareyi merkez kabul ediğ diğer iki karenin bu karenin karşılıklı iki köşesine teğet olacak şekilde teğetlerini çiziyoruz. Ardından köşegenler üzerinden kesiyoruz. Kedi kafası gibi bir şekil oluşuyor daha sonra üçgen şeklindeki kısımlara kulaklar diyelim kulakları birbirinin üstüne doğru gelecek şekilde katlıyoruz.İkinci katladığımız kulağı ilkinin üstüne yapıştırıyoruz.Bu sayede bir cep oluşuyor.Böylece de ayracımız hazır oluyor. Dilediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz. Süslerken karton,keçeli kalem,keçe,sticker..vb. kullanabilirsiniz :) Ben ananas,dondurma ve kaplan deseni yaptım. Yaptıklarınızı sosyal medyada paylaşırken beni de etiketlemeyi unutmayın. #dilaylatasarla @dilayaltiner @dilay_was_here




2-İstanbul
Bu ayracı kıyafet etiketinden yaptım aslında tam olarak bir kendi yap projesi deneme geri dönüşüm fikri daha uygun.Kıyafet etiketinin arkasındaki resmi gördüğümde ben bunu bir yerde kullanırım diyip çekmeceme atmıştım.Bu projeye de yakıştıpını düşünüyorum. Böyle bir ayraç yapmak istiyorsanız.Görsellerden ve şablonlardan yararlanarak bu şekli oluşturup çıktı aldıktan sonra kesip kartona yapıştararak kullabilirsiniz.



Malzemeler:
  • Ataş
  • Sünger/Köpük


Bu kalemliklerden,çüzdan vs. bir şey aldığımızda içinden çıkan köpükleri kullandım.İstediğim şekli çizdim ve kestim. Sonra ataş sokabileceğim bir kesik açtım makasla. Son olarak da boyadım.


1-Bu projede dekıyafet etiketini ayraca dönüştürdüm.Normal bir kartonu da kullabilirsiniz. Sonra istediğiniz motive edici sözü yazabilirsiniz :) 

İYİ OKUMALAR :))



Yorumlar

Popüler Yayınlar