Kendin Yap ACE'le Tişört || DIY Bleach T-shirt Design || Kedi Deseni || Kitten Pattern Design

Kendin Yap : ACE'le Tişört


Herkese merhaba, bu hafta da fi tarihte yaptığım bir projeyi gün yüzüne çıkarmak istedim, bunun da bir üç dört senesi oldu galiba. Anlatıma başlamadan önce özür diliyorum eski bir proje olduğu için sadece yazılı anlatım olacak, tişörtün üstümde net bir fotoğrafı da yok, giymişim, eğlenmişim , #butfirstletmetakeaselfie demişim ama ileride hayalim olan bloğu açtığımda ne resim koyarım dememişim ama bekleyen çok güzel projeler var onları yaptığımda çekilicem söz :))

Malzemeler :
  • Düz bir tişört 
  • Desen şablonu
  • Mukavva/ Karton
  • Kumaş boyası
  • Çok az un veya nişasta
  • Çamaşır suyu
  • Su
  • Sprey şişesi



Bu kullandığım uyguladığım desenin şablonu..

Öncelikle tişörtümüze hazırladığımız çamaşır suyu- su karışımını püskürtüyoruz. Bu benim çamaşır suyuyla desen yapma da ilk deneyimimdi, Bloğun başında yaptığım Kendin Yap: ACE'le tişört tasarımından farklı olarak püskürtme yöntemini kullanmıştım. Hey gidi günler hey :D Bir üç sene sonra yine anarız bu günleri ;) İki yüzüne de uyguladıktan sonra tişörtümüzü durulatıp kurumasını bekliyoruz. Daha sonra istediğimiz deseni, istediğimiz boyutta çıktı aldıktan sonra. Kartonun üstüne sabitliyoruz ve iğneyle çizgilerin üzerinden delikler açıyoruz daha sonra, kartonumuzu tişörtün içine koyuyoruz ki böylece çalışma yapacağımız alan düzgün dursun. Delikler açtığımız desen kağıdını, uygulamak istediğimiz noktanın üstüne koyuyoruz. Çok az un ya da nişastayı kağıdın üstüne döküp çok dağıtmadan deliklerden tişörtün üstüne geçmesini sağlıyoruz. Böylece desenemizin ana hatları tişörtte çizilmiş oluyor. O izleri üstünden kumaş boyasıyla geçiyoruz. İlk başta turuncu yapmıştım. Ancak kuruduğundan kedim görünmez oldu. Ah, tatlı pisi pisi.. Ben de üstünden maviyle geçtim. Elinizde daha güzel renkler varsa demeyin keyfinize. Boyadıktan sonra kurumaya bırakıyoruz. Şimdi  3-4 senelik proje olunca ne kadar süre kurumaya bıraktım hatırlamıyorum... Bir yaz akşamıydı, yıldızlar bütün ihtişamıyla parlıyordu, küçük bir kız tişörtünün kurumasını bekliyordu... Siz kullanacağınız boyanın kullanma talimatını okuyun. Boyadan boyaya fark ediyordur ya da işinizi sağlama alın bırakın kurusun ertesi gün giyerseniz ;)  Ha bu arada alltaki "meow" yazısında şablon kullanmadan yazdım öyle. Eğer daha uzun bir yazı yazacaksanız veya  tişörtünüz açık bir renk ise veya hata yapmak istemiyorsanız yazmak istediğini sözü çıktı alıp benzer bir uygulamayı deneyebilirsiniz. :)

Bu haftanın anlam ve önemi ve yaşanan terör olayları adına Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ün bir sözüyle bitirmek istiyorum yazımı:

"Yurtta sulh, Cihanda sulh" 













Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Okula Dönüş Kendin Yap Projeleri - Back To School DIY

Kendin Yap Kitap Ayracı Tumblr,Eğlenceli,Renkli || DIY Tumblr,Unique and Funny Bookmark

Harry Potter ilhamlı Kendin Yap Asa Kalem ve Snitch || Harry Potter inspired DIYs