Kendin Yap : Bileklik / Dıy Bracelet from Sticks





Bugün sonbaharın ilk yağmuru yağdı. Mis gibi toprak kokusunu çektim içime. Eylül ayının sonuna gelmekle birlikte ben sonbaharın geldiğini geçen hafta hissettim. Vakit buldukça yürüyüşe gidiyorum. İlçemizin stadında yapıyorum yürüyüşümü. Orası çok güzel çevresinde ağaçlar var hep. Yeşil otlar çiçekler yerini sararmaya başlamış, o birer sanat eseri gibi olan yapraklara bıraktıkların da hissettim sonbaharı. Koşarken esen rüzgarla yapraklar uçuşuyor, heyecanlı , sonbahar geldi diyorlar. Bu arada yürüyüş yaparken aklıma neler geliyor neler.. Bir sürü proje..Hepsini yapıp paylaşmak istiyorum sizlerle. Okullar açılınca paylaşımlar aksayabilir şimdiden çok özür diliyorum. Lafı daha fazla uzatmadan gelelim projemize...

Doktor çubuklarından bileklik yaptım. İşte malzemeler :

- Doktor Çubuğu (Eczanelerden temin edebilirsiniz ya da kuaförlerde kullanıyor. O tür malzemeleri satan bir yerden de temin edebilirsiniz.)

-Tencere

-Bardak

-Bir miktar su







Öncelikle tenceremize çubukları koyuyoruz. Sonra su ekliyoruz. Yarım saat ısıtıyoruz bu suyu. Su kaynaya dursun. Siz ister işlerinizi halledin, ister kitap okuyun,ister iki test çözün, hatta spor bile yapabilirsiniz. Yarım saat sonra ocağınızın altını kapatın. Bir yarım saatte öyle dursun. Suyu kaynatıp soğutmamız çubukları esnek hale getirmek için. Bekleme süresi de dolduktan sonra sıra geliyor şekil vermeye. Çubuklarımızı çember haline getiricez ama bardak seçerken dikkat edin ben ince bilekliyim ama bunu hesaba katmamıştım. Yaptım bilezikleri bileğimin daha yukarısına takıyorum ama o şekilde duruşunu sevdim. Bardakları koyarken yavaş yavaş esneterek bükün çubukları kırılabilir. Bardaklara koyduktan sonra bırakın öyle bir gün dursun ki tam istediğimiz gibi bir sonuç alalım. Bir gün o şekilde beklettikten sonra bileklikleriniz hazır ben şuan bu sade halleriyle kullanıyorum ama daha sonra süslediğimde paylaşıcam instagramda. İnstagram hesabımızı da takip etmeyi unutmayın :) Süsleme için boya, kumaş,sim,pul, dilediğiniz her şeyi kullanabilirsiniz. Süsleme kısmı tamamen sizin zevkinize kalmış.Yaptığınız bilekleri ister ikili, ister tekli şekilde kullanabilirsiniz. Bence gayet tatlı oldular sizce ? Hepinize iyi haftalar :) ♥


Yorumlar

Popüler Yayınlar