Okula Dönüş Kendin Yap Projeleri - Back To School DIY

Yaz'ın Neşesi Masanızdan Eksik Olmasın ! #Kendinyap 


Okulların açılış döneminde bulunduğumuz bugünlerde okula dönüş kendin yap projeleriyle ilgili bir şeyler yapmak istedim. İlla okula dönüş olcak diye bir zorunluluk yok tabii ki. Ofis masanızı renklendircek ya da makyaj fırçalarınızı düzenli tutacak bir kalemlik olarak da kullanabilirsiniz(Aşağı da bu kullanımlar için fikirlerde var).Gelelim malzemelere :



  Ben meyveli yoğurt kaplarını kullandım yaparken. Bir de eski kalemliğimi güzelleştirdim. İlk tercihiniz her zaman geri dönüşüm olsun. Su şişesi,boş bir kavanoz, bir plastık ya da kağıt /plastik bardak, bitmiş krem kutusu, boş ilaç kutusu, bitmiş mısır gevreği kutusu bunlar hep değerlendirebileceğiniz şeyler. Ha siz zaten geri dönüşüme veriyorsanız ne ala ;) Malzemelerden bahsediyordum. Yoğurt kabı ve akrilik boya kullanacağımız bu çalışmada verebileceğim tavsiye kalemlikleri boyamadan önce astar boya sürmeniz. Bu sayede tasarımınızın kalıcılığı artar. Boya yüzeye daha güzel tutunur ve kendini gösterir.




 Yandaki resimde gördügünüz Aztek desenlerinden esinlenilmiş kalemlik ve ananas desenli kalemlik benim yaklaşık iki üç sene önceki çalışmalarımdan. Bu çalışmamda ise pembe ve sarı renklerini kullanmak istedim. Pembe desenin üstünde muz deseni yapacaktım . Başta güzel gidiyordu ama kurstan ve ödevlerden akşam vakit bulabilmiştim çalışmaya, evet burada vereceğim asıl tavsiye tasarımları uykulu yarı kapalı gözlerle yapmayın :D Muz deseni bir bakmışsınız başka desenlere dönüşmüş. Desenin üstüne sol taraftaki kalemlik gibi yazı yazabilirsiniz de. Arka kısmına "I Dream in colours" yazmıştım ama sonra "ART" kısmı daha çok hoşuma gitti. Sanat en sevdiğim şeylerden birisi. Neredeyse her dalına da ilgim var :) 


Gelelim kalemliklerimize, astar boyayı sürüp kurumasını bekledikten sonra zemin rengini hazırlayıp, uyguladım. Açık pembe için beyaz boya ile bir miktar kırmızı boyayı karıştırdım. Zemin rengini iki kat olcak şekilde üstünden geçip kuruduktan sonra ince uçlu fırçayla muz desenleri yapmaya başladım. Nasıl yapıldığını merak ediyorsanız. Muzu düşünün (ikili muz deseni yapıyordum bu arada) yan yatmış parantez çizer gibi yavaşça fırçanızı hareket ettirin sonra ilk çizdiğiniz muzun başladığı yerden daha aşağıda duran ve daha kısa olan bir başka muzu aynı şekilde çizin. Ta da  muz deseniniz hazır :) Ben uykulu gözlerle üçgen desenine çevirdiğim desenlerimi tamamladıktan sonra sarı boyayı bırakıp siyahla devam ettim. Aynı ince uçlu fırçayı kullanarak "ART" yani sanat yazdım ve kurumaya bıraktıktan sonra kuru boyalarımı yerleştirdim. Ders çalışmak pek eğlenceli bir aktivite değil evet ama bu şekil de sizi motive edecek kendin yap projeleriyle daha renkli hale getirebilirsiniz :) Ofisinizde kullanacaksanız. Düz zemin üstüne renkli desen yerine büyük dörtgenlere ayırıp, bu dörtgenleri farklı renklere boyayarak oluşturabilirsiniz ya da zemin renginizi seçip boyadıktan sonra bantları belli aralıklarla sarıp, boş kısımları boyayıp bantları çıkardığınızda da çok güzel bir görüntü elde edebilirsiniz. Beyaz-altın rengi , Beyaz-lacivert, Kırmızı- Beyaz çok yakışacaktır bu çalışmaya. Kırmızı-Beyaz desenini yılbaşı teması içerisinde verdiğiniz bir davette de  ya da süslemeleriniz de kullanabilirsiz, aynı şekilde okulda yapılan Milli Bayramlarımızla ilgili bir etkinlikte de kullanabilirsiniz :) Eğer makyaj fırçalarınız için kullanacaksanız, içerisine küçük dekoratif taşlardan koyarak makyaj fırçası düzenleyicinizin ve fırçalarınızın düzgün durmasını sağlayabilirsiniz . Kullandığınız kap şeffaf ise de çok güzel duracaktır. :)



Yorumlar

Popüler Yayınlar