Kendin yap tişört : Durma ACE'le!

Durma ACE'le!

Herkese Merhaba! Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Evet, yeni bir kendin yap projesiyle karşınızdayım. Bu sefer ki ana kahramanımızın acıklı bir hikayesi var. O çamaşır lekesi olmuş bir kıyafet. Kendisi bu durumun nasıl olduğundan haberi bile yokken mağdur kıyafet dolabın bir köşesine atılır, ta ki o güne kadar. Buruk bir mutluluk, biraz şaşırmışlık, biraz da korkuyla  tekrar gün yüzüne çıkar. Geçireceği değişimden ve diğer kader ortaklarının umudu olacağından habersizdir. Artık dolaplarda onun sesi yankılanacaktır."Çamaşır suyu lekesi olmuş bir kıyafetinizden umudu kesmeyin. " İşte o büyük devrimin malzemeleri: 
  • Bir t-shirt/bluz
  • Çamaşır suyu
  • Lastik
  • Doktor eldiveni

  1. Öncelikle tişörtümüzü alıyoruz. Bu kısım sizin tasarımınıza göre değişebilir. Ben tişörtüm de nasıl bir desen istediğime karar veremediğim için aklıma ne geliyorsa öyle yaptım. Döndürdüm ve lastikleri geçirdim. Burada vereceğim tavsiye kalın paket lastikleri kullanmanız benimkiler ince oldukları için tam olarak istediğim sonucu alamadım ancak yine de hoşuma gitti.
  2. Diğer aşamaya geçtiğiniz de ilk olarak eldiveni giyin. Çamaşır suyunu biraz sulandırıp isterseniz boş bir sprey şişesine koyup tişörtünüze direkt uygulayarak ya da benim yaptığı gibi karışımı bir kovada hazırlayıp tişörtünüz her yerinin ıslandığından emin olacak şekilde içine bırakarak uygulayabilirsiniz.. Çok fazla karışım hazırlamanıza gerek yok. Benim ki yaklaşık bir bardak su ve bir bardaktan biraz fazla çamaşır suyuydu. Sprey şişeye hazırlayacaksınız  1/3 ü su, 2/3 ü çamaşır suyu olacak şekilde hazırlayabilirsiniz. Uyguladıktan sonra o şekilde 5-10 dk arası beklemeye bırakın. Daha sonra lastikleri çıkarın Ben sabırsız davranıp erkenden çıkardım. Bu da tam olarak istediğim sonucu alamamamın bir diğer sebebi ama istediğim gibi olmasa da sonuçtan memnunum.   Burada ki tavsiyem ise eğer tişörtünüzün tamamın renginin açılmasını istemiyorsanız sprey yöntemini kullanmanız ve belirgin desenler için daha kalın lastikler.
  3. Son olarak tişörtümüzü suyla duruluyoruz. Üzerindeki fazlalık çamaşır suyundan kurtuluyoruz ve çamaşır makinesinde ister kısa programda yıkatın, ister durulama yapın ama üzerinde çamaşır suyu olacağı için diğer kıyafetlerinizle birlikte yıkamayın. Daha sonra asıp kurutabilirsiniz ve artık sizde kahraman tişörtlerin bir üyesisiniz.

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar